Zondag 5 augustus : Op naar Oeganda! - Reisverslag uit Bulenga, Oeganda van Akkrum4Oeganda - WaarBenJij.nu Zondag 5 augustus : Op naar Oeganda! - Reisverslag uit Bulenga, Oeganda van Akkrum4Oeganda - WaarBenJij.nu

Zondag 5 augustus : Op naar Oeganda!

Blijf op de hoogte en volg Akkrum4Oeganda

05 Augustus 2012 | Oeganda, Bulenga

Eindelijk, eindelijk... De dag van vertrek is aangebroken. De dag waar iedereen zo ontzettend naar uitgekeken heeft. We gaan naar Oeganda!!
De laatste dagen waren erg druk en de zenuwen gierden bij de meeste jongeren door de keel. We hebben natuurlijk erg naar deze dag uit gekeken maar je beseft je ook dat het afscheid van ouders, broertjes, zusjes en vrienden en vriendinnen steeds dichterbij komt. En je weet ook dat dat niet gemakkelijk is...
Vanmorgen in alle vroegte hebben we ons verzameld bij de Terptsjerke in Akkrum. Peter en Rick waren al een dag eerder naar Amsterdam vertrokken dus die waren al op Schiphol. Om 8.30 uur waren we compleet en heeft Bertus de tickets uitgedeeld. Nog even snel een groepsfoto gemaakt voor dit verslag en nu konden we beginnen met het afgeven van al die koffers! De vraag die bij iedereen door het hoofd spookte was natuurlijk: 'Is mijn koffer niet te zwaar en klopt de weegschaal thuis? " Want 23 kilo bagage per persoon klinkt veel maar als je weet wat wij allemaal mee hebben ... Het beetje kleding van ons zelf doet het hem niet maar alle spullen die we de afgelopen tijd gekregen, verzameld en gekocht hebben voor de kinderen in het children's Sure House in Kiwangala! Maar om 9:00 uur waren dan toch alle koffers goedgekeurd en afgegeven en zijn we met alle ouders, broertjes, zusjes vrienden en vriendinnen die ons naar Schiphol gebracht hebben koffie gaan drinken en om 9:30 uur was het dan toch echt tijd voor het afscheid nemen. Na de vele kussen, knuffels,tranen en vele lieve woorden ( toch best lastig zo'n afscheid) zijn we met zijn allen door de douane gegaan en om 10:00 konden we gaan boarden. Om 11:05 uur gingen we de lucht in, iedereen in opperbeste stemming! De vlucht verliep prima en om 19:00 ( 20:00 uur plaatselijke tijd) hadden we een tussenlanding van een uur in Rwanda. Om 21:15 uur zijn we dan eindelijk aangekomen in Entebbe, Oeganda! Vanaf het vliegveld zijn we opgehaald door de mensen van het children's Sure house en zijn we met de bus naar Bulenga gegaan. Hier verblijven we onze eerste nacht, moe maar voldaan. Oeganda: We zijn er ! Hier hebben we met zijn allen zo naar uitgekeken. Op naar een fantastische periode en een rugzak vol levenservaring!

• 06 Augustus 2012 - 00:34

Anke-marije:

lieve Allemaal,

ik heb mijn best gedaan, dankzij de wifi op Entebbe airport heb ik nog een tweet van Rick kunnen vangen en de foto bij het reisverslag kunnen plakken. Ik heb begrepen dat jullie een heerlijke maaltijd van pannekoeken, ananas en gember thee hebben gekregen..... Ik hoop dat jullie van je reis genieten. liefs a-m

• 06 Augustus 2012 - 09:25

Diny Van Krimpen:

Goedemorgen allemaal,

Ik wens jullie een hele goed tijd daar! Geniet van de ervaringen en impressies om jullie heen. Het zal waarschijnlijk niet altijd even makkelijk zijn! Succes met jullie avontuur en vooral ook genieten...

Groetjes
    Diny van Krimpen
    ( collega van Freerk )

Akkrum4Oeganda

Vanuit de jeugd van de Protestantse Gemeente in Akkrum is het initiatief genomen om deel te nemen aan een werkproject van de Stichting Livingstone. Dit betreft kortlopend ontwikkelingswerk zoals het mee bouwen aan een school, het geven van lessen en organiseren van sport- en spelactiviteiten voor de plaatselijke jeugd. In de zomer van 2012 gaan we 3 weken lang naar Oeganda, de parel van Afrika. Het project is een school met 900 kinderen tussen de 4 en 16 jaar, in het dorpje Kiwangala. Het doel van dit werkproject is tweeledig: een bijdrage leveren aan het lokale ontwikkelingsproject om de mensen ter plekke te helpen en het bijdragen aan de persoonlijke en maatschappelijke ontwikkeling van de eigen Akkrumer jeugd. Door zich in te zetten voor anderen - wiens wieg op een minder welvarende plek stond dan hier in Akkrum - worden ze heel nadrukkelijk geconfronteerd met de vraag waar ze zelf voor staan in het leven en welke bijdrage ze willen leveren aan de samenleving. Daarnaast is het uiteraard de bedoeling dat wordt genoten van de culturele uitwisseling tussen mensen uit beide landen en culturen.

Actief sinds 21 Juli 2012