Zondagochtend vroeg op pad - Reisverslag uit Akkrum, Nederland van Akkrum4Oeganda - WaarBenJij.nu Zondagochtend vroeg op pad - Reisverslag uit Akkrum, Nederland van Akkrum4Oeganda - WaarBenJij.nu

Zondagochtend vroeg op pad

Blijf op de hoogte en volg Akkrum4Oeganda

04 Augustus 2012 | Nederland, Akkrum

Zondagochtend om half zeven verzamelen we bij de kerk voor het vertrek naar Schiphol. We vliegen om 11.00 uur met vlucht KL 535 naar Entebbe. Met een korte tussenstop in Kigali, Rwanda komen we om 22.15 uur plaatselijke tijd op vliegveld Entebbe aan.

Als het goed is, worden we daar opgewacht door de mensen van het Children's Sure House en brengen we de eerste nacht door in Bulenga, vlakbij de hoofdstad Kampala.

• 04 Augustus 2012 - 19:15

Durkje Hijma:

Ik wil jullie allemaal een hele goeie reis wensen.
    Het zal voor iedereen een hel ervaring rijker zijn. Ik zal jullie blijven volgen.
    gr. Durkje

• 05 Augustus 2012 - 10:20

Petra Berends:

Een hele goede en leerzame reis tegewenst voor iedereen!!!

• 05 Augustus 2012 - 14:36

Fimke, Ylse En Rixt :

Wij hebben jullie helemaal uit gezwaaid! Goede vlucht en veel plezier!
    xxx Fimke, Ylse en Rixt

• 05 Augustus 2012 - 19:31

Sjouke Sieperda:

Bertus en Ankje (en natuurlijk de rest)
    Een goeie reis tawinske.

• 05 Augustus 2012 - 19:51

Fam Strandstra:

Oeganda gangers, een goede reis en een behouden thuiskomst gewenst.

• 05 Augustus 2012 - 21:45

Fam. Velstra:

Jullie hadden er zin in vanochtend. Ondanks de tranen kusjes en veel een goede en veilige reis gewenst van onze kant (fam. vrienden) hoop ik dat jullie een goede vlucht hebben gehad. De eerste foto's van Schiphol staan nu op facebook. Kijk uit naar de eerste verslagen..

Akkrum4Oeganda

Vanuit de jeugd van de Protestantse Gemeente in Akkrum is het initiatief genomen om deel te nemen aan een werkproject van de Stichting Livingstone. Dit betreft kortlopend ontwikkelingswerk zoals het mee bouwen aan een school, het geven van lessen en organiseren van sport- en spelactiviteiten voor de plaatselijke jeugd. In de zomer van 2012 gaan we 3 weken lang naar Oeganda, de parel van Afrika. Het project is een school met 900 kinderen tussen de 4 en 16 jaar, in het dorpje Kiwangala. Het doel van dit werkproject is tweeledig: een bijdrage leveren aan het lokale ontwikkelingsproject om de mensen ter plekke te helpen en het bijdragen aan de persoonlijke en maatschappelijke ontwikkeling van de eigen Akkrumer jeugd. Door zich in te zetten voor anderen - wiens wieg op een minder welvarende plek stond dan hier in Akkrum - worden ze heel nadrukkelijk geconfronteerd met de vraag waar ze zelf voor staan in het leven en welke bijdrage ze willen leveren aan de samenleving. Daarnaast is het uiteraard de bedoeling dat wordt genoten van de culturele uitwisseling tussen mensen uit beide landen en culturen.

Actief sinds 21 Juli 2012